Onze school

De Liduina basisschool levert gedurende acht jaren een grote bijdrage aan het leven van kinderen. Wij willen in die periode de mogelijkheden van de kinderen zoveel mogelijk benutten. Ook hopen wij dat de kinderen de acht jaren op de basisschool als een onvergetelijke periode ervaren.

De Liduina basisschool streeft naar het geven van onderwijs in een veilige en uitdagende omgeving. Naast het stimuleren van zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel vinden wij het ook erg belangrijk dat kinderen goed kunnen samenwerken.
Wij willen de kinderen begeleiden bij het verwerven van kennis, inzicht en vaardigheden en zien het als onze taak elk kind te begeleiden bij het ontplooien van zijn individuele mogelijkheden.

Belangrijke uitgangspunten van onze school zijn:

• Ieder kind is uniek en moet zich overeenkomstig zijn of haar eigen mogelijkheden kunnen ontwikkelen.
  • Kinderen leren zelfstandig te werken, ze leren plannen en ze leren zich verantwoordelijk voor hun eigen werk te voelen.
  • Een duidelijke structuur geeft kinderen een gevoel van veiligheid en duidelijkheid.
  • Regels en afspraken zijn hierbij belangrijke voorwaarden.
  • Respect in de omgang tussen leerlingen, leerkrachten en ouders/verzorgers staat voorop.
  • Onderwijs en de hulpmiddelen hierbij moeten aansluiten op de maatschappij van vandaag en voorbereiden op de maatschappij van morgen.

Om deze uitgangspunten te realiseren, is inzet en betrokkenheid van ouders/verzorgers en leerkrachten en een goede samenwerking tussen beiden onontbeerlijk. Wij willen als team van de Liduina basisschool dan ook op een open manier met ouders/verzorgers communiceren.

Er zijn 17 groepen in onze school en de gemiddelde groepsgrootte is ongeveer 26 kinderen. Wij onderhouden intensieve contacten met onze buren: Peuterspeelzaal 2Lakeien en de Naschoolse Opvang 2Samen

Mocht dit uw eerste kennismaking zijn met onze school en wilt u meer weten, kom dan langs op een van onze kennismakingsochtenden. Wij vertellen u alles over de school, u kunt vragen stellen en u krijgt een rondleiding door ons gezellige en sfeervolle schoolgebouw van kinderen uit ons "Kinderkabinet".